Witamy
Witamy na stronie Przedszkola w Laskach. Mamy nadzieję, że strona oszczędzi Państwa czas i dostarczy podstawowywch informacji o Naszej placówce. Zapraszamy do zwiedzania.
RAMOWY PLAN DNIA
WSZYSTKICH GRUP PRZEDSZKOLNYCH
na rok szkolny 2018/2019
GODZINY |
ZAJĘCIA DNIA |
7.30 - 8.30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. · Indywidualne kontakty z dziećmi i rodzicami; · Swobodne zabawy tematyczne indywidualne i zespołowe; · Dowolna działalność plastyczna i konstrukcyjna podejmowana z inicjatywy dzieci; · Zabawy stolikowe z wykorzystaniem gier planszowych, układanek, puzzli itp.; · Oglądanie książek i czasopism dziecięcych; · Czynności opiekuńczo-wychowawcze, organizacyjne, porządkowe; · Zajęcia dodatkowe – logopedyczne;
|
8.30 – 9.00
|
Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: · Zabawy integracyjne; · Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp. · Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową; · Zabawy dydaktyczne; · Prowadzenie obserwacji przyrodniczych i prac hodowlanych; · Zabawy ruchowe, kołowe ze śpiewem; · Ćwiczenia i zabawy poranne;
|
9.00 – 9.30
|
Przygotowanie do śniadania. Śniadanie:
· Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych; · Aktywizowanie dzieci w samoobsłudze;
|
9.30-10.30
|
Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne prowadzone w różnych formach aktywności dzieci (poznawczej, słownej, artystycznej, ruchowej) organizowane przez nauczyciela z całą grupą zgodnie |
10.30 - 12.00
|
Pobyt na świeżym powietrzu lub zabawy ruchowe: · Gry i zabawy organizowane przez nauczyciela oraz inspirowane przez dzieci; · Zajęcia sportowe; · Zabawy rekreacyjne z wykorzystaniem urządzeń placu zabaw; · Zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne w piaskownicy, · Spacery; · Wycieczki w terenie; · Obserwacje przyrodnicze;
|
12.00 - 12.40 |
Przygotowanie do obiadu. Obiad: · Czynności higieniczne i samoobsługowe związane · Samodzielne spożywanie posiłków; · Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych; · Wpajanie zasad dobrego wychowania; · Nauka posługiwania się sztućcami;
|
12.40-13.00
|
Zajęcia relaksacyjne: · Słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek słowno-muzycznych, literatury dziecięcej;
|
13.00 - 14.30
|
Wspieranie rozwoju dzieci poprzez: · Zorganizowane zabaw o charakterze utrwalającym poznane wiadomości i zdobyte umiejętności; utrwalenie poznanych wierszy, piosenek, tańców, · Wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci poprzez dowolne i kierowane zabawy: tematyczne, konstrukcyjne, plastyczne, dydaktyczne, muzyczne, teatralne; zajęcia rozwijające indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci; · Ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo - ruchowo-słuchową, grafomotorykę, · Ćwiczenia mięśni narządów artykulacyjnych, oddechowe; · Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne stymulujące rozwój i wyrównujące braki rozwojowe dzieci; · Zajęcia dodatkowe: rytmika, język angielski, gimnastyka korekcyjna, logopedia, religia;
|
14.30 - 15.30 |
Rozchodzenie się dzieci: · Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym; · Prace porządkowe. · Rozmowy indywidualne z dziećmi i z rodzicami;
|
Podstawa programowa we wszystkich grupach realizowana jest
w godzinach 8.30 – 13.30